Mosquel - Ardesio


  • 53.1 km

    Distance

  • 1212 m

    Elevation Gain

  • 1213 m

    Elevation Loss

  • 1422 m

    Max height

  • 403 m

    Min height

  • Road

  • Equip

  • Skill

  • Effort

Trail Description


Il giro parte da Colzate in prossimità del canile, si sale per la ciclabile della valle seriana fino al vecchio centro sportivo Bosio Lina Sport, poi si attraversa il provinciale e la località Fiorine e si taglia per la pineta fino all'abitato di Piario, da lì si segue la strada asfaltata fino a villad'ogna e si tiene la Dx dove inizia la salita di 11 km circa, da 550 mt s.l.m. ci porta ai 1300 del prato del mosquel,si tiene la Sx dove parte il sentiero che porta a Colle Palazzo, il sentiero è tutto un sù e giù, comunque mantiene il livello sui 1350 mt.
Arrivati sopra colle palazzo si prende a dx per circa 200 mt e poi a dx passando fuori da una cascina senza tetto, si prende il sentiero che porta a AVE, ATTENZIONE iil sentiero è molto impegnativo, chi non ha un pò di esperienza è meglio scendere dalla bici, la discesa è RIPIDISSIMA, ma con una bike da Enduro non ci sono grossi problemi.
In fondo alla discesa il sentiero si allarga e inizia una breve salita, ora si affronta un guado, bisogna attraversare il torrente Rino, dopo il guado sulla dx si risale l'argine e si prende il sentiero che porta a AVE, qui ora si procede sempre in sella in una leggerissima salitella.
Arrivati al paesino di AVE si scende a Piazzolo per una bellissima ma ripida discesa e da Piazzolo la strada diventa asfaltata fino a intersecare la ciclabile della valle seriana a Ponte Selva, da lì si arriva nuovamente al Canile di colzate.


http://itinerari.mtb-forum.it/tours/view/7218


The tour starts from Colzate near the doghouse, go up to the Valley Bicycle seriana to the old sports center Bosio Lina Sport, then through the provincial and the location Fiorine and cut through the pine forest to the village of Piario, from there follow the road until villad'ogna and holding the Dx where the climb begins about 11 km, 550 meters above sea level brings us to 1300 mosquel the lawn, holding the Left where the path that leads to Hill Palace, the trail is a whole up and down, however, maintains the level about 1350 mt.
Once you take a palace on the hill dx for about 200 meters and then turn right passing out from a farmhouse homeless, take the path that leads to AVE, WARNING iil trail is very demanding, who does not have a bit of experience it is best to get off the bike, the descent is steep , but with a bike enduro, there are no major problems.
In the bottom of the descent, the trail widens and begins a short climb, now faces a ford to cross the river Rino, after the ford on the right, go up the 'bank and take the path that leads to AVE, here now proceed always riding in a slight incline.
arrive at the village of AVE comes down to Piazzolo for a beautiful but steep downhill and the road becomes paved Piazzolo up to intersect the path of the valley seriana in Ponte Selva, from there you get back to the Kennel Colzate.


http://itinerari.mtb-forum.it/tours/view/7218

Map/Elevation

Pictures


Download

Download the GPS file

Download the complete page