Altopiano dell' Argentario e Cima Monte Calisio


  • 51 km

    Distance

  • 1343 m

    Elevation Gain

  • 1346 m

    Elevation Loss

  • 1096 m

    Max height

  • 409 m

    Min height

  • Road

  • Equip

  • Skill

  • Effort

Trail Description


Giro di circa 42 Km con piu di 25 km nei fantastici boschi dell'altopiano dell'Argentario. Infatti dall'abitato di FORNACE a CIVEZZANO il tracciato non vede asfalto!!!
Il percorso presenta una parte iniziale su strade asfaltate, fino al superamento dell'abitato di Madrano per poi inserirsi in maniera graduale in un'ambiente unico di boschi e biotopi serviti da strepitose strade forestali e single track che presentano in maniera variegata tutte le difficoltà esistenti nella MTB. Il percorso è affrontabile con un GPS e una mappa. Infatti il comprensorio forestale dell'Argentario presenta un dedalo di strade forestali che portano inevitabilmente alla perdita della via. A metà percorso, immerso in una foresta di pini lungo un fantastico single track si trova il Lago di Santa Colomba, dove è d'obbligo una sosta per la panza e lo spirito. La parte più tecnica e più impegnativa è senz'altro la salita al Monte Calisio lungo la strada militare Austriaca, i più bravi riusciranno a farla in sella. La vista a 360° che si gode dalla cima è senz'altro unica, infatti venne usata dai nostri nonni come postazione a difesa della città di Trento contro la minaccia italiana. Partenza dal parcheggio della ciclabile a Pergine Valsugana Sud (TN)


Within about 42 km with more than 25 km in the great woods of the Argentario. In fact, from the town of FURNACE Civezzano the track does not see asphalt !!!
The route has an initial part of paved roads, before passing the village of Madrano then inserted in a gradual manner in an exclusive atmosphere of the woods and biotopes served by amazing forest roads and single track that come in a varied all the difficulties existing in the MTB. The path can be dealt with a GPS and a map. In fact, the forest area of ​​the Argentario presents a maze of forest roads that lead inevitably to the loss of the street. At mid-term, nestled in a pine forest along a single track is fantastic Lake Santa Colomba, where you have to stop for the belly and soul. The most technical and most challenging is certainly the ascent to Monte Calisio along the way the Austrian military, the best ones will be able to make it in the saddle. The 360-degree views that can be enjoyed from the top is definitely unique, in fact it was used by our grandparents as a station to defend the city against the threat of Trento Italian. Out of the path from the parking lot to Pergine South (TN)

Map/Elevation

Pictures


Download

Download the GPS file

Download the complete page