Antrosano di Avezzano (AQ)


  • 7.5 km

    Distance

  • 0 m

    Elevation Gain

  • 0 m

    Elevation Loss

  • 785 m

    Max height

  • 783 m

    Min height

  • Road

  • Equip

  • Skill

  • Effort

Trail Description


Regione: Abruzzo
Provincia: AQ
Dislivello: ascesa accumulata mt.225
Km: 8
Tipo: Cross Country
Difficoltà: medio
GPS: si
Difficoltà tecnica (salita/discesa) * : MC+ / BC
* scala delle difficoltà tecniche CAI

Quello che Vi presento è un percorsino corto e molto tecnico che è stato utilizzato il 2 agosto 2009 per una gara di campionato italiano di XC.

Normalmente mi occupo solo di cicloescursionismo ma, in questo caso, ho voluto provare questo tracciato che offre degli interessanti aspetti paesagistici. Inoltre passa a ridosso della zona archeologica della collina di Alba Fucens.

Il percorso di gara andava ripetuto 4 o 6 volte a seconda della categoria di appartenenza, essendo molto tecnico lo consiglio a chi, avendo poco tempo, vuol fare una seduta di allenamento in un ambiente piacevole e facilmente raggiungibile dal centro di Avezzano.

Non è possibile fare un roadbook dettagliato poiché il percorso si snoda in un dedalo di sentieri ad uso agricolo, io stesso avrei difficoltà a ripeterlo se non seguendo il GPS.


http://itinerari.mtb-forum.it/tours/view/844


Region: Abruzzo
Province: AQ
Slope: Rise accumulated mt.225
Km: 8
Type: Cross Country
Difficulty: medium
GPS: you
Technical difficulty ( up / down) *: MC + / BC
* scale of the technical difficulties CAI
What I present is a short and very technical percorsino that has been used 2 August 2009 for a league match of Italian XC.
Normally I deal only cicloescursionismo but, in this case, I wanted to try this route that offers some interesting aspects paesagistici. It passes close to the archaeological site of the hill of Alba Fucens.
The race course was repeated 4 or 6 times depending on the category, being very technical I would recommend it to those who, having little time, he wants to do a training session in a pleasant and easily accessible from the center of Avezzano.
It is not possible to make a detailed roadbook as the path winds its way through a maze of paths to agricultural use, I myself would have difficulty repeating if not following the GPS.


http://itinerari.mtb-forum.it/tours/view/844

Map/Elevation

Pictures


Download

Download the GPS file

Download the complete page