Montiego Orsaiola Valcelle


  • 28.9 km

    Distance

  • 291 m

    Min height

  • 936 m

    Max height

  • 644 m

    Δ height

  • Road

  • Equip

  • Skill

  • Effort

Track Description


Partenza dal parcheggio antistante il comune di Piobbico. Si percorre un tratto di asfalto in direzione Acqualagna e si svolta sulla strada brecciata che porta al borgo di Montiego.
La salita presenta dei tratti abbastanza duri ma ben pedalabili.
Sopra il borgo di Montiego la salita è molto ripida e ci sono circa 10 min da fare a spinta.
Raggiunto il prato sopra la balza della Penna ci si immette in un sentiero che in un primo momento scende e poi risale con un piccolo tratto da fare a spinta per la pendenza ed il fondo sconnesso. Il sentiero mano a mano che si sale si allarga fino a diventare una strada in terra ben pedalabile che ci porta all'inizio della prima discesa. Il single track presenta tratti con buona pendenza ed è da percorrere con terreno asciutto in quanto sulla parte finale è molto sconnesso e roccioso.
Terminata la discesa siamo in località Orsiaola e da qui parte un salita su brecciata con temibili tornanti nella parte iniziale. Superata la prima parte la salita diventa meno impegnativa ma lunga poichè la meta è la vetta del Montiego.
Da qui parte una lunga discesa in single track che ci porterà a Valcelle e poi Piobbico.


http://itinerari.mtb-forum.it/tours/view/8229


Departure from the parking lot in front of the municipality of Piobbico. Along a stretch of asphalt in the direction Acqualagna and turn on the road leading to the village of brecciated Montiego.
The climb has some traits quite hard but very ridable.
Above the village of Montiego the climb is very steep and There are about 10 min to do a push.
reached the area above the valance of the pen you get into a path that at first falls and then rises with a little stretch to do to push for the slope and the bottom disjointed. The trail that climbs gradually widens until it becomes a dirt road an easy road that leads to the top of the first descent. The single track has stretches with good slope and is to be covered with dry soil as the final part is very rough and rocky.
After the descent we resort Orsiaola and from here a climb of brecciated with dangerous curves in the initial part . After the first part of the climb becomes less demanding but long as the goal is the summit of Montiego.
From here begins a long descent into the single track that will lead us to Valcelle and then Piobbico.


http://itinerari.mtb-forum.it/tours/view/8229

Map/Elevation

Ad

Pictures


Download

Download the GPS file

Download the complete page

Ad