Offida con altro giro variegato


  • 45.2 km

    Distance

  • 438 m

    Elevation Gain

  • 424 m

    Elevation Loss

  • 426 m

    Max height

  • 17 m

    Min height

  • Road

  • Equip

  • Skill

  • Effort

Trail Description


Questo giro è una variante di un precedente immesso con nome simile e ha in comune solo la prima parte di andata lungo il fiume tesino.
Questo giro sale per una strada più panoramica, con vista su una conca immersa nel verde tra Offida e Castignano che ha bei calanchi e uno stupendo colpo d'occhio. Ci si arriva proseguendo il lungo tesino su una tranquilla strada bianca che da la sensazione di natura piena.
La salita è abbastanza impegnativa ma fermarsi ogni tanto è un obbligo per rispetto di un appagante panorama. Se siete in periodo ci sono opportunità di rifornimento con uva, pesche, prugne..:-)
Si arriva alla strada asfaltata e lì si chiude il conto giornaliero con le salite per poi prendere la discesa verso offida (guardate sulla dx la splendida chiesa di S.Maria della Rocca).
Arrivati ad Offida la mia traccia gira a sn per il ritorno ma se si ha tempo consiglio un bel giro al centro storico di Offida e una visita alla chieda di S.Maria della Rocca (se non sapete dov'è chiedete agli indigeni :-) ).
Il ritorno inizia sull'afalto e coincide con quello dell'altra traccia solo per alcuni km, ma poi si lascia l'afalto e si prende una strada bianca che porta a un percorsetto tra campi e vigna (= uva buonissima) veramente carino.
Si arriva quindi alla valtesino stavolta in leggera discesa per riportarci a casa senza chiederci ulteriori sforzi.
Buona pedalata.

PS: nella traccia "dovrei" aver inserito le fontane come waypoint.
Rotonda in zona casello autostradale


http://itinerari.mtb-forum.it/tours/view/8148


This ride is a variation of a previous input with similar name and has in common only the first part went along the river tesino.
This ride salt for a more scenic, with views over a valley surrounded by green and Offida castignano gullies that has beautiful and a wonderful glance. It can be reached by continuing along the tesino on a quiet dirt road that gives the feeling of nature full.
The climb is quite challenging but stop every so often is a requirement to comply with a rewarding view. If you are in time, there are opportunities to supply with grapes, peaches, plums ..:-)
You get to the paved road and there you close the account daily with the climbs and then go down the hill towards offida (look on the right beautiful church of Santa Maria della Rocca).
Once in Offida my track runs to left for the return but if you have time I recommend a nice ride to the historical center of Offida and a visit to ask Santa Maria della Rocca (if you do not know where you ask the natives:-)).
The return sull'afalto begins and coincides with that of the track only for a few miles, but then you leave the afalto and take a dirt road which leads to a percorsetto among fields and vineyards (grapes = very good) really cute.
Then comes the time Valtesino slightly downhill for us back home without asking further efforts.
Good pedaling.
PS: in the track "should" have entered the fountains as a waypoint.
in Rotonda area tollbooth


http://itinerari.mtb-forum.it/tours/view/8148

Map/Elevation

Pictures


Download

Download the GPS file

Download the complete page