Giro del cansiglio


  • 77.6 km

    Distance

  • 2685 m

    Elevation Gain

  • 2703 m

    Elevation Loss

  • 1400 m

    Max height

  • 52 m

    Min height

  • Road

  • Equip

  • Skill

  • Effort

Trail Description


Un bel giovedì mattina di Maggio, mi è presa di la voglia di un LUNGO solitario nel 'mio' meraviglioso cansiglio. Il problema era dato dal fatto che il più lungo degli itinerari che conoscevo è di soli 1000mt. Per risolvere, l’ho fatto partendo da Caneva.
Detto-fatto, partenza da Caneva, salita dei carbonai, parte est del bosco del cansiglio in direzione Piancavallo, si scavalca verso il Fadalto e ritorno.
Sebbene il dislivello sia abbastanza impegnativo, le salite (escluso il famigerato strappo dopo Malga mezzomiglio) sono sempre molto dolci.
Un itinerario con salite sempre molto scorrevoli e discese sterrate sempre molto veloci. Ottimo se avete delle marathon da preparare.
L'indicazione 'Facile' per la difficoltà è vera per il 99% del percorso, ci sono dei brevi tratti un poco più impegnativi, ma tutti fattibilissimi in sella.
L'itinerario è Antiorario, all'andata salire per la parte est e scendere per la parte ovest! Piazza di Caneva


http://itinerari.mtb-forum.it/tours/view/7337


A beautiful Thursday morning in May, I was taken to the desire for a LONG lonely in 'my' wonderful cansiglio. The problem was the fact that the longest of the routes that knew is only 1000m. To solve this, I did it starting from Caneva.
Said-done, starting from Caneva, ascent of the charcoal, the eastern part of the forest in the direction of cansiglio Piancavallo, it crosses into the Fadalto and back.
Although the difference is quite challenging climbs (excluding the infamous tear after Malga Mezzomiglio) are always very sweet.
A route with climbs and descents always very smooth dirt always very fast. Great if you have any marathon to prepare.
The indication 'Easy' for the difficulty is true for 99% of the route, there are short stretches a little more challenging, but all fattibilissimi in the saddle.
L ' route is CCW, leg climb to the east and down to the west side! Piazza di Caneva


http://itinerari.mtb-forum.it/tours/view/7337

Map/Elevation

Pictures


Download

Download the GPS file

Download the complete page