Brescia - Valpiana - Colma - Brescia


  • 22.5 km

    Distance

  • 165 m

    Min height

  • 584 m

    Max height

  • 419 m

    Δ height

  • Road

  • Equip

  • Skill

  • Effort

Track Description


Giro fattibile in un paio d'ore, il tragitto non è molto lungo ma la salita che dalla Valpiana porta in Colma è veramente tosta, il giro è xc anche se la prima parte della discesa è impegnativa(ripida e tecnica).
Partenza dal ponte di Urago mella, si prende la ciclabile fino a Costorio, poi si attraversa la triumplina e si inizia a salire in località Valpiana, quando finiscono le case si tiene la sinistra e si inizia a salire su una cementata.
La salita si fa subito impegnativa e a parte una breve spianata (con guado), la salita non da tregua.
Arrivati ad una grande casa, tenere la destra e seguite la strada che dopo poco ritorna sterrata e con una discesa scorrevole porta verso la colma, verso la fine della discesa c'è un guado, fate attenzione, lì c'è un casa e spesso ci sono le capre(Becco compreso) libere, oltrepassata la casa e dopo un centinaio di mt di salita si arriva sulla cresta della colma.
Li potete seguire la traccia che passa dal rifugio degli alpini oppure prendere subito a sinistra su single track e iniziare subito la discesa.
La prima parte di discesa è impegnativa, su single track, esposta e pietrosa da metà montagna in poi si allarga e diventa più facile e divertente.


http://itinerari.mtb-forum.it/tours/view/10061


Giro feasible in a couple of hours, the ride is not very long but the climb from Valpiana door in Colma is really tough, the ride is xc although the first part of the descent is challenging (steep and technical).
Departure from the bridge Urago Mella, take the path up to Costorio, then through the Triumplina and you start to climb in Valpiana, when they finish the houses we turn left and you start to get on a cemented.
climb is challenging and apart from a brief plateau (with Ford), the climb is relentless.
Once in a great house, keep right and follow the road back after a short dirt road with a downhill sliding door to the bridges, towards the end of the descent there is a ford, be careful, there is a house and often there are goats (including Beak) free, past the house and after a few hundred meters of ascent you reach the crest of the fills.
There you can follow the trail that goes from the shelter of the mountain or take an immediate left onto single track and immediately begin the descent.
The first part of the descent is challenging, on single track, rocky and exposed by half mountain on expands and becomes more easy and fun.


http://itinerari.mtb-forum.it/tours/view/10061

Map/Elevation

Ad

Pictures


Download

Download the GPS file

Download the complete page

Ad