Mendrisiotto - 1


  • 20.1 km

    Distance

  • 112 m

    Min height

  • 611 m

    Max height

  • 499 m

    Δ height

  • Road

  • Equip

  • Skill

  • Effort

Track Description


Facile percorso di una ventina di km che porta da Bizzarone alla Chiesetta di S. Agata di Tremona, Svizzera. Un dislivello di circa 300m, un po' di asfalto senza traffico, campi, boschi, vigneti e una bella mulattiera.
Partendo dal posteggio del campo sportivo di Bizzarone si scende in località S. Margherita, si attraversa la rete di confine da un buco (è legale, ma mi raccomando i documenti) e si prende a destra. Il percorso è a forma di 8 e il punto di congiungzione dell' 8 è su una mulattiera: si sale seguendo sempre la mulattiera e quando poi la si reincontra scendendo, la si percorre in discesa per un centinaio di metri e si prende a destra.
Al ritorno si riattraversa la rete nello stesso punto e si risale verso il posteggio per la stessa strada dell'andata.

Si toccano i paesi di Bizzarone-Stabio-Ligornetto-Rancate-Tremona-Besazio.


http://itinerari.mtb-forum.it/tours/view/3830


Easy route of about twenty km from Bizzarone that leads to the small church of S. Agata Tremona, Switzerland. A drop of about 300m, a bit 'of asphalt with no traffic, fields, forests, vineyards and a beautiful trail.
Starting from the car park of the sports field Bizzarone go down in S. Margherita, cross the network boundary by a hole (it is legal, but I recommend the documents) and turn right. The route is a figure-8 and the point of congiungzione '8 is on a mule: climb, always following the trail and then when they reunited down the road downhill for a hundred yards and turn right.
the return you back across the network at the same point and goes back to the stand for the same road.
They touch their countries of Bizzarone-Stabio-Ligornetto-Rancate-Tremona-Besazio.


http://itinerari.mtb-forum.it/tours/view/3830

Map/Elevation

Pictures


Download

Download the GPS file

Download the complete page