Bocage normanno


  • 40.7 km

    Distance

  • 9 m

    Min height

  • 158 m

    Max height

  • 148 m

    Δ height

  • Road

  • Equip

  • Skill

  • Effort

Track Description


non saprei se chiamarle sterrate strette o sentieri larghi, probabilmente hanno un nome proprio questi sentieri che scorrono fra i filari doppi di alberi che delimitano pascoli e colture nel tipico paesaggio "bocage":
Probabilmente usati intensamente in passato per il transito delle mandrie ora sono adibiti a sentieri per bici o a piedi, non tutti segnalati, in alcuni la vegetazione si è allargata un po'.
Molto bello sia per l'immersione nella campagna sia per i tratti tecnici (brevi), il tracciato descrive un'ansa fra la statale saint LO-Coutance e ricalca in parte una traccia scaricata da utagawa vtt france (un riferimento per la MTB in francia, la VTT). Si tratta di un percorso nella campagna normanna, si passa vicino a molte fattorie, il traffico auto nei tratti in asfalto è quasi inesistente.
La quota massima non eccede mai i 100 mt, ma il continuo saliscendi può farsi sentire, alla fine.
Se il tempo è come al solito il fondo è stupendo: appena umido, con qualche pozzanghera, quindi compatto e con ottimo grip.


http://itinerari.mtb-forum.it/tours/view/2667


I do not know whether to call them unpaved narrow or wide paths, you probably have a proper name these paths that run between the double rows of trees bordering pastures and crops in the typical landscape "bocage"
probably used intensively in the past for the transit of herds are now used as trails for bike or on foot, not all reported in some vegetation has expanded a bit '.
Very nice both for the immersion in the countryside and for the technical sections (short), the track describes a 'loop between the state LO-Coutance saint and follows in part a track downloaded from the Utagawa vtt france (a reference to the MTB in France, the VTT). It is a path in the Normandy countryside, passing close to many farms, car traffic in the stretches of asphalt is almost non-existent.
The maximum never exceeds 100 meters, but the ups and downs can be heard at the end .
If the weather is as usual the background is gorgeous: just wet, with some puddle, so compact and with excellent grip.


http://itinerari.mtb-forum.it/tours/view/2667

Map/Elevation

Ad

Pictures


Download

Download the GPS file

Download the complete page

Ad