Obersuhl - Auf den Spuren der Geschichte


  • 8.6 km

    Distance

  • 211 m

    Min height

  • 302 m

    Max height

  • 90 m

    Δ height

  • Road

  • Equip

  • Skill

  • Effort

Track Description


Diese Tour ist klein aber fein! Ich habe sie genannt "Auf den Spuren der Geschichte". Oberhalb von Obersuhl im alten Grenzbereich war zur Zeit des Zweiten Weltkrieges ein Lager für Zwangsarbeiter. Es lohnt sich. Urbane Natur, (fast) zugewachsene Wege, Ruinen als Spuren der Geschichte. Man kommt direkt neben der Moto-Cross-Stecke heraus. Unterhalb der Autobahnbrücke kann man noch 2 Brückenpfeiler von damals sehen. Die Tour ist eine schöne Feierabendrunde. Sie lohnt sich, ich möchte Euch einladen, die Tour abzufahren. Ich werde sie öfters Biken.


http://www.gps-tour.info/en/tracks/detail.32206.html


This tour is small but mighty! I've called it "In the footsteps of history." Above Upper Suhl in the old border area was during the Second World War, a camp for forced labor. Worth it. Urban nature, (almost) overgrown paths, ruins as traces of history. It comes straight out beside the motocross plug. Below the highway bridge can still be seen two piers of yesteryear. The tour is a beautiful Feierabendrunde. It pays off, I would like to invite you to depart the tour. I'll often biking.


http://www.gps-tour.info/en/tracks/detail.32206.html

Map/Elevation

Ad

Pictures


Download

Download the GPS file

Download the complete page

Ad