Sulle colline di Alassio


  • 57.7 km

    Distance

  • 1590 m

    Elevation Gain

  • 1868 m

    Elevation Loss

  • 597 m

    Max height

  • -11 m

    Min height

  • Road

  • Equip

  • Skill

  • Effort

Routenbeschreibung


La traccia, contiene 3 percorsi che da Albenga, arrivano ad Andora, è importante seguire il senso di marcia, in quanto le numerose mulattiere che raggiungono il paese dalla collina, sono quasi tutte percorribili in un solo senso.
Detto quanto sopra, i tratti possono essere attaccati l'un l'altro, diventando un giro di un certo impegno, oppure fatti singolarmente, come appendice ad una giornata al mare.
Alassio è contornata da monti che si inalzano in maniera decisa con la Punta di Vegliasco, più nota come Monte Pisciavino che ne è la massima elevazione con i suoi 597 metri.
Questa particolarità fa si che i sentieri siano spesso, anche assai erti, le discese da fare con attenzione sono per biker in possesso di una buona tecnica di guida o di una disposizione a fare brevi tratti a piedi, nei passaggi più difficili.
Pioggia permettendo, le tracce possono essere seguite tutto l'anno, anche quando le temperature, altrove sono rigidissime.


http://itinerari.mtb-forum.it/tours/view/3235


The track, which contains 3 tracks from Albenga, arriving in Andora, it is important to follow the direction of travel, as the mule tracks that reach the village from the hill, almost all are navigable in only one direction.
Having said the above, strokes can be attached to one another, becoming a matter of some effort, or made individually, as an appendix to a day at the beach.
Alassio is surrounded by mountains that inalzano firmly with the tip Vegliasco, better known as Monte Pisciavino which is the highest elevation with its 597 meters.
This particularity makes the trails are often also very steep, downhill to do with attention to bikers are in possession of a good driving technique or a disposition to do short distances on foot, in the most difficult passages.
Rain permitting, tracks can be followed all year long, even when temperatures elsewhere are very rigid.


http://itinerari.mtb-forum.it/tours/view/3235

Karte/Höhenprofil

Bilder


Download GPS Datei

GPS Datei herunterladen

Gesamte Seite für späteren Ausdruck herunterladen